Welkom bij de Bloem-blog


De Bloem-Blog is juni 2007 opgezet door Bibliotheek Wageningen UR. Het is een vervolg op de samenwerking met docenten Bloem in het Groen Onderwijs in de Redactiecommissie Bloem 2006/2007. De blog biedt informatie uit de database ARTIK+, maar Bibliotheek Wageningen UR wil met name ook de Bloemdocenten zelf uitnodigen om mee te bloggen op de Bloem-Blog. Reacties zijn welkom!

donderdag 15 april 2010

Narrowcasting : een scherm in je winkel!

Narrowcasting. In de praktijk betekent dit niets meer dan een tv-scherm in de winkel waarop berichten te zien en te lezen zijn. Berichten bedoeld voor de klant, zelf uitgekozen en in het systeem gezet, en juist daarom een geschikt communicatiemiddel.

Narrow-casting gaat over schermen die opduiken in (semi)-openbare ruimtes als winkels, cafés, trams en straten. Deze vorm van communicatie vindt men vooral in de retail, maar ook in de horeca, bij evenementen, banken en productiebedrijven.
Narrowcasting werkt met audiovisuele displays (lcd- of plasmaschermen) en op maat gesneden en steeds geactualiseerde content. De mogelijkheden van narrowcasting zijn erg groot. Zo kunnen er voorgeprogrameerde presentaties worden gedraaid, kan er live tv worden uitgezonden, maar kunnen de presentaties ook aan databases worden gekoppeld zodat direct de laatste informatie, bijvoorbeeld aandelen of vertrektijden van vliegtuigen, wordt uitgezonden.



Details | Alle artikelen in Bloem en Blad no. 7 in Artik+ | Website VBW | Website Narrowcasting | Informatie over Narrocasting in Wikipedia

Geen opmerkingen: