Narrowcasting : een scherm in je winkel!
Narrowcasting. In de praktijk betekent dit niets meer dan een tv-scherm in de winkel waarop berichten te zien en te lezen zijn. Berichten bedoeld voor de klant, zelf uitgekozen en in het systeem gezet, en juist daarom een geschikt communicatiemiddel.
Narrow-casting gaat over schermen die opduiken in (semi)-openbare ruimtes als winkels, cafés, trams en straten. Deze vorm van communicatie vindt men vooral in de retail, maar ook in de horeca, bij evenementen, banken en productiebedrijven.
Narrowcasting werkt met audiovisuele displays (lcd- of plasmaschermen) en op maat gesneden en steeds geactualiseerde content. De mogelijkheden van narrowcasting zijn erg groot. Zo kunnen er voorgeprogrameerde presentaties worden gedraaid, kan er live tv worden uitgezonden, maar kunnen de presentaties ook aan databases worden gekoppeld zodat direct de laatste informatie, bijvoorbeeld aandelen of vertrektijden van vliegtuigen, wordt uitgezonden.
Details | Alle artikelen in Bloem en Blad no. 7 in Artik+ | Website VBW | Website Narrowcasting | Informatie over Narrocasting in Wikipedia
Geen opmerkingen:
Een reactie posten